Anglo-German conductor Tim Anderson is rapidly making a name for himself as an interpreter of 20th and 21st century repertoire. He has conducted for companies such as the Royal Opera House, Covent Garden, Teatro Real Madrid, Dutch National Opera, Opéra National de Montpellier and Stadttheater Klagenfurt. In concert, he has appeared with contemporary music ensembles such as Klangforum Wien, Birmingham Contemporary Music Group and London Sinfonietta and at venues including Vienna’s Konzerthaus, London’s Southbank Centre and Barbican, and Katowice’s NOSPR Hall.
Upcoming highlights include Brett Dean's Hamlet at the Sydney Opera house with Opera Australia, a new production of Thomas Adès Powder Her Face at Semperoper Dresden, further performances of Salvatore Sciarrino's Il canto s'attrista, perché? (which Anderson premiered in 2020) at the Stadttheater Klagenfurt, a concert of Prokofiev and Shostakovich with the Kärntner Sinfoniorchester in the Konzerthaus Klagenfurt, and a return to the Wiener Konzerthaus with Klangforum Wien. Notable performances also include the world premiere of Bernhard Lang's Hiob at Stadttheater Klagenfurt, Philip Venables’ Denis and Katya for Dutch National Opera, Opéra national de Montpellier, and with Music Theatre Wales, Gerald Barry’s virtuosic first opera The Intelligence Park with the London Sinfonietta/Music Theatre Wales/Royal Opera House, the critically-acclaimed 30th anniversary production of Mark-Anthony Turnage’s revolutionary opera Greek, directed by librettist and original director Jonathan Moore, and premieres of works by Robert Reid Allan with Birmingham Contemporary Music Group at the CBSO Centre and by George Lewis and Alex Paxton with the London Sinfonietta in the Queen Elizabeth Hall at the Southbank Centre. /
Tim Anderson conducts superbly and the production's overall intimacy sears the eyeballs
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Der britisch-deutsche Dirigent Tim Anderson wurde unmittelbar nach seinem Abschluss am New College in Oxford als Dirigent an das Teatro Real Madrid eingeladen. Seitdem war Er an vielen bedeutenden europäischen Opernhäusern tätig und hat sich einen Ruf für besonders packende und dramatische Interpretationen insbesondere von Opern- und Konzertwerken des 20. und 21. Jahrhunderts.
Zu den kommenden Höhepunkten gehören Brett Deans Hamlet an der Sydney Opera mit Opera Australia, eine Neuproduktion von Thomas Adès Powder Her Face an der Semperoper Dresden, weitere Aufführungen von Salvatore Sciarrinos Il canto s'attrista, perché? (die Anderson im Jahr 2020 uraufführte) am Stadttheater Klagenfurt, ein Konzert von Prokofjew und Schostakowitsch mit dem Kärntner Sinfoniorchester im Konzerthaus Klagenfurt und eine Rückkehr ins Wiener Konzerthaus mit dem Klangforum Wien.
Zu seinen wichtigen Karrierehöhepunkten in jüngster Zeit zählen u. a.: die Uraufführung von Bernhard Langs Hiob, Konzerte mit dem Klangforum Wien im Mozartsaal des Wiener Konzerthauses und im NOSPR-Saal Katowice, Uraufführung von Werken von George Lewis und Alex Paxton mit der London Sinfonietta in der Queen Elizabeth Hall im Southbank Centre, Philip Venables gefeiertes Werk Denis and Katya an der Dutch National Opera und mit dem Opéra Orchestre National Montpellier, die musikalische Leitung bei Gerald Barrys hochvirtuoser erster Oper The Intelligence Park (London Sinfonietta / Music Theatre Wales / Royal Opera House), die Berufung auf die Position eines Associate Conductor bei der Nevill Holt Opera, für die er Werke von Britten und Mozart dirigiert, Philip Venables Denis and Katya bei Music Theatre Wales, ein Mussorgski-Dirigat beim „Inspire”-Orchester des National Youth Orchestra of Great Britain im Barbican, das Konzertdebüt bei der Birmingham Contemporary Music Group im CBSO Centre, das Dirigat der vielbeachteten Inszenierung von Mark-Anthony Turnages bahnbrechender Oper Greek anlässlich ihres dreißigjährigen Jubiläums unter der Regie von Jonathan Moore, dem Regisseur der Uraufführung, die von der Presse als „umwerfende, atemberaubende Leistung” gefeiert wurde. Als Assistent hat Tim zuletzt mit Vladimir Jurowski (Das Rheingold, LPO), Donald Runnicles (Die Walküre, Deutsche Oper Berlin), Ivor Bolton (Rusalka, Teatro Real Madrid), Nicholas Carter (Brett Dean's Hamlet, Adelaide Festival) und Giancarlo Andretta (Le nozze di Figaro, Glyndebourne Festival) zusammengearbeitet. /
Für Überzeugungskraft und bestes Handwerk sorgte ... Dirigent Tim Anderson
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